学校案内

   ホーム  >  学校案内 [ 英語イマージョン教育 ]

英語イマージョン授業を実施しました(保健体育科)

1年生保健体育の授業で英語イマージョン授業を実施しました。

題材は「食事計画」です。

 生徒は、健康面や予算などの課題を抱えたキャラクターをグループ毎に選び、その課題を解決するための食事計画を作成しました。課題には、カロリーや価格などがあり、この活動を通じて、健康や家計を維持するために、適切な食事計画を立てる大切さを学びました。

 Students learn that large changes in our everyday life can be difficult to continue. However small changes built up over time are easy to implement in our daily lives. If we do this, we can fix out bad habits.

 この学習を通じて、食生活を改善し、それを続けることの難しさを学びました。しかし、小さなことからなら取り組みやすいですよね。この機会に、皆さんも自分の悪い習慣を見直してみませんか。


 Students made graphs about their group’s goal(s). They looked up the nutritional value of dishes and presented their ideas to their other friends.

 各班が選んだキャラクターに合った食事計画を、表にしました。料理に含まれる栄養や作るのにかかる時間などを調べ、クラスで発表しました。



英語イマージョン授業を実施しました(国語科) 

 We had English immersion experience in the freshman’s Japanese class.

Our theme of the lesson was “Rashomon and Morality”. In the class students thought critically about morality in literature through the lens of the short story.

 1年生国語の授業で英語イマージョン授業を実施しました。

題材は「羅生門と道徳」です。

登場人物の言動をとおして、道徳について深く考えました。

また、自分の考えや物語の内容を、英語でまとめることに挑戦しました。

 

 First students reviewed the story with a short and fun quiz! Students write the answer A,B,C, or D on their white boards.

 クイズ形式の問題に答えながら、物語の内容を確認しました。

 



 After the quiz, the students put their original English sentences into a Rashomon comic.

 クイズで物語の内容を確認した後、空欄だったまんがの吹き出しに、自分たちで考えた台詞を英文で書き入れました。  


 In groups the students gave a presentation about one character in the story. Why is this character bad? They used information from the story as evidence.

 最後に、「二人の登場人物のうち、どちらの人物が悪いと思うか」というテーマで、グループ毎に発表をしました。

 After the presentations students voted on which character they thought was worse. I wonder what the actual answer is.....

 全てのグループ発表後、どちらの人物が悪いと思ったか、という投票をしました。さあ、どちらにより多くの票が集まったでしょう。

 ホーム
福岡県立小郡高等学校〒838-0106福岡県小郡市三沢5128-1
Tel:0942-75-1211 Fax:0942-75-2783
福岡県立小郡高等学校
〒838-0106福岡県小郡市三沢5128-1
Tel:0942-75-1211  Fax:0942-75-2783
Copyright(C)2009 福岡県立小郡高等学校. All rights reserved